Prace modernizacyjne na stacji Kutno wciąż nieukończone pomimo przekroczenia terminu
Przebudowa stacji Kutno, która jest częścią modernizacji trasy kolejowej E20 łączącej zbiorowiska Warszawy i Poznania, nadal dobiega ku końcowi z poważnym opóźnieniem. Wśród elementów pozostających do zakończenia prac znajdują się systemy dynamicznej informacji dla pasażerów.
Planowane ukończenie projektu miało miejsce we wrześniu 2024 roku, kiedy to nowo wybudowane lokalne centrum sterowania (LCS) w Kutnie miało przejąć kontrolę nad ruchem na odnowionym odcinku E20 oraz sąsiednich trasach w regionie łódzkim. Zainicjowany w 2017 roku projekt miał potrwać około 2,5 roku, jednak prace nadal trwają z powodu nieukończonych elementów.
Podczas prac jesienią nie udało się dokończyć instalacji systemów dynamicznej informacji dla pasażerów. Monitory, które mają informować pasażerów o odjazdach pociągów ze stacji Kutno, przez długi czas pozostawały niewykorzystane w przejściu podziemnym pod torami. – Przyczyną opóźnienia było zmienienie metody montażu wyświetlaczy na peronach, aby powstrzymać wiercenie otworów w nowych wiatach – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.